خانه / پیش بینی ها / نفوذ سامانه بارشی به کشور/ زمستان خودنمایی می کند

نفوذ سامانه بارشی به کشور/ زمستان خودنمایی می کند

 

بروزرسانی سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۳

هواجناح: بررسی جدیدترین برون داد نقشه های هواشناسی حکایت از ورود سامانه های بارشی نسبتا فعالی به کشور دارد که سبب بارش برف و باران در اقصی نقاط کشور خواهد شد.

موج بارشی که از سه شنبه۲۸بهمن وارد کشور شده است در دامنه های مرکزی زاگرس و تاحدی جنوب غرب کشور سبب بارش شده است.این موج روز چهارشنبه۲۹بهمن به مناطق داخلی تر نفوذ خواهد کرد و بخش هایی از مرکز و به صورت پراکنده تر جنوب را تحت تاثیر قرار می دهد.

.

.

پنجشنبه ۳۰ بهمن سامانه جدیدی به مرزهای غربی رخنه خواهد کرد که از سامانه اول وسعت بیشتری دارد.طی این روز بخش های زیادی  از غرب کشور درگیر فعالیت سامانه خواهند بود.

در این روز فعالیت این موج به طور پراکنده تر به نیمه شرقی نیز کشیده خواهد شد.

این سیستم روز جمعه۱ اسفند گسترده تر خواهد شد و ضمن تقویت از شمال غرب تا جنوب غرب و به صورت پراکنده تر در جنوب،مرکز و نیمه شمالی را متاثر خواهد نمود.

بارش ها طی این روز در شمال غرب،غرب و نوار شمالی به صورت برف خواهد بود.

 شنبه۲ اسفند و به تدریج یکشنبه شاخه جنوبی سیستم نواحی جنوبی و جنوب شرقی را متاثر خواهد کرد.این شاخه هرچه به طرف شرق حرکت خواهد کرد عمیق تر خواهد شد.

به نظر می رسد یکشنبه پایان کار سیستم در کشور خواهد بود هرچند که پس از آن احتمال گذر امواج ضعیفی نیز وجود دارد.

@لازم به ذکر است مطابق با نقشه های کنونی بیشترین شانس دریافت ریزش های آسمانی در استان هرمزگان در روزهای شنبه(غرب استان) و یکشنبه (شرق استان) خواهد بود.ناگفته نماند مطابق با مدلهای کنونی سیستم در بخش های کوچکی از غرب هرمزگان ضعیف می باشد اما امیدورایم در حین فعالیت سامانه شرایط برای بارندگی فراهم گردد.

@از لحاظ دمایی با نفوذ کانترهای سرد به کشور زمستان پس از مدتها از روز یکشنبه۳ اسفند خودنمایی می کند و غالب استان های کشور به نوبت از غرب به شرق با کاهش محسوس دما روبرو خواهند بود.این سرما تا روز چهارشنبه۶ اسفند در کشور ماندگار خواهد بود.

@وزش باد کرانه های خلیج فارس تا روز جمعه متمایل به شرقی و از شنبه به غربی تغییر جهت خواهد داد.

 

درباره یوسف-جناح