خانه / پیش بینی ها / رخنه قدرتمند ترین سامانه بارشی سال زراعی جاری به نیمه جنوبی کشور

رخنه قدرتمند ترین سامانه بارشی سال زراعی جاری به نیمه جنوبی کشور

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر مهیا شدن تدریجی تمامی عناصر و پارامترهای جوی برای شکل گیری و حرکت و رخنه سامانه فعال بارشی به استان های نیمه جنوبی کشور می باشد .

خروج پرفشارجنب حاره ای از بخش های گسترده ای از منطقه ایران و عربستان و عقب نشینی آن به سمت دریای عرب و حرکت پادساعتگرد آن موجب تزریق منبع عظیمی از رطوبت و آب های قابل بارش در ستون جو به منطقه ما می شود و همراهی این شرایط با شکل گیری یک مرکز کم ارتفاع فعال جوی بر روی دریای سرخ باعث شکل گیری یک سامانه قدرتمند بارشی بر روی مناطق جنوبی ایران خواهد شد .

—->برای مطالعهادامه پیش بینی و مشاهده نقشه به ادامه مطلب مراجعه نمایید<——-

پیش بینی می شود پیشقراولان سامانه فعال بارشی در استان های ایلام و لرستان و کرمانشاه و خوزستان و بوشهر از عصر یک شنبه ۲۴ بهمن ۹۵ شاهد بارش های پراکنده برف و باران باشند . 

دوشنبه و سه شنبه علاوه بر استان های فوق که ذکر شد ، در فارس و اصفهان و چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و کرمان و هرمزگان و خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان نیز شاهد رشد ابر و رگبار و رعدوبرق در نقاط گرمسیر و بارش برف در سردسیرات باشند .

دوشنبه و سه شنبه در استان های بوشهر و فارس و برخی مناطق غربی هرمزگان و غرب کرمان بارندگی ها از شدت بسیار بالایی برخوردار است و حتی ریزش تگرگ و اصابت صاعقه پیش بینی می شود و بیشینه بارش ها در طول ۲۴ ساعت در برخی نقاط استان های یاد شده حتی به بیش از ۱۰۰ میلی متر نیز برسد از همین رو آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه های فصلی و محلی روی خواهد داد .

چهارشنبه سامانه مذکور از مناطق شرقی کشور را ترک می کند و این در حالی است که باز هم سامانه نو دیگری از سمت بوشهر وارد کشور شده و تا روز جمعه در استان های بوشهر و فارس و خوزستان و چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و کرمان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد بارش رگباری باران و رعدوبرق و ریزش تگرگ خواهیم بود . 

در یک کلام اینکه هفته آینده هفته پر خیر و برکتی برای همه استان های جنوبی کشور خواهد بود و حتی پر حادثه و با این بارندگی ها قطعا در پایان روز جمعه هفته آینده تحول بزرگی در امار و ارقام بارندگی های سال زراعی جاری در جنوب کشور ایجاد خواهد شد که این امر موجب خوشحالی ما و بویژه کشاورزان منطقه می باشد .

همچنین به ستادهای مدیریت بحران استان های بوشهر و فارس و هرمزگان و کرمان و استان های مرتبط با زاگرس مرکزی در مورد آبگرفتگی و سیلاب شدید و حوادث دیگر … هشدار داده می شود و توصیه می شود با هوشیاری و امادگی کامل به استقبال این بارندگی ها بروند.

شایان به ذکر می شوم که از دوشنبه لغایت جمعه هفته آینده با توجه به تشکیل توده های تندری و …. در برخی مناطق جنوبی کشور شاهد افزایش ناگهانی سرعت وزش باد خواهیم بود .

خلیج فارس نیز طی این مدت با وزش بادهای جنوبی مواج و توفانی پیش بینی می شود .


پیش بین : شهاب ولی زاده 

درباره شهاب ولی زاده

نام و نام خانوادگی: شهاب ولی زاده اقجه متولد : 1372/08/25 زادگاه : شهرستان ملکان اذربایجان شرقی محل سکونت فعلی: شهرستان بوشهر تحصیلات: لیسانس هواشناسی