خانه / پیش بینی ها / هوای کشور در انتظار هفته ای پرابر و باران

هوای کشور در انتظار هفته ای پرابر و باران

#هواجناح: بررسی جدیدترین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی نشان می دهد ابرهای ناشی از سامانه جدید بارشی به نواحی غربی کشور وارد شده اند که طی روزهای آینده سبب بارندگی و رعدوبرق در بخش های نسبتا وسیعی از کشور خواهد شد.

این سامانه طی امروز جمعه ۱۵آبان۹۴ در غرب و شمال کشور فعالیت خواهد کرد.

شنبه ۱۶آبان۹۴ نیز در این نواحی به صورت پراکنده تر سبب بارش هایی خواهد شد و دامنه ناپایداریها علاوه بر مناطق مذکور به بخش هایی از شمال شرق و جنوب غرب کشور خواهد رسید.

یکشنبه ۱۷ آبان۹۴ با عبور امواج دامنه کوتاهی در بخش هایی از غرب،شمال غرب،سواحل شمالی و دامنه های البرز و همچنین جنوب کشور شاهد ناپایداریهای جوی خواهیم بود.

دوشنبه ۱۸آبان۹۴ هم شاخه جنوبی و هم شاخه شمالی گستره بیشتری را تحت فعالیت قرار می دهد بطوری که در غرب،شمال غرب،سواحل شمالی کشور و نیز در جنوب کشور شاهد فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود.

تا اینکه از روز سه شنبه شاخه اصلی سیستم که به صورت ناوه بسیارعمیق به کشور نفوذ خواهد کرد،وارد عمل خواهد شد.در مورد فعالیت سیستم مذکور در پست های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

اما اگر بخواهیم به صوروت گذرا نگاهی به شرایط جوی کشور در هفته پیش رو داشته باشیم به امید خدا بیشتر مناطق کشور روزهای بسیارخوب بارشی را تجربه خواهند کرد و به نظر می رسد در پایان هفته استان هایی همچون کرمانشاه،ایلام،گیلان،مازندران و همچنین بخش هایی از فارس،هرمزگان و بوشهر رکوردداران دریافت ریزش های آسمانی باشند.

prec-15-18-aban94

درباره یوسف-جناح