خانه / پیش بینی ها / بارش های گسترده در انتظار غرب و جنوب غرب کشور

بارش های گسترده در انتظار غرب و جنوب غرب کشور

انتشار پنجشنبه ۲۸اسفند ۹۳ ساعت ۱۸

#هواجناح: با فعالیت سامانه بارشزایی در جنوب غرب و جنوب کشور طی روزهای گذشته شاهد ناپایداریها و بارش های نسبتا خوبی در برخی نقاط بودیم.

-آمار بارش برخی شهرها از فعالیت سامانه تا ساعت ۶ صبح امروز:

حاجی آباد ۴۵.۳ / بستک ۷.۵ / بندرعباس ۶.۴ / پارسیان ۳.۳ / بندرلنگه ۰.۴ /جناح ۱.۵/

قیروکارزین ۵۶.۳ / جهرم ۶۰.۵ / لار ۲۶.۵ / شیراز ۳۲.۴/

جم ۳۹.۷ / بندردیر:۸ /بوشهر:۴ / دهدشت ۱۴ / یاسوج ۴۶.۶

-اما آنچه که نقشه های هواشناسی بر آن تاکید دارند نفوذ سامانه پرنفس بارشی از سمت غرب و تلفیق آن با سیستم جنوبیست که رهاورد آن رگبار و رعدوبرق و بارشهای گسترده در کشور علی الخصوص غرب و جنوب غرب کشور می باشد.

بر این اساس بارشها از اواخر وقت پنجشنبه(۲۸اسفند۹۳) و اوایل وقت جمعه(۲۹اسفند۹۳) از سمت غرب آغاز و به تدریج کل نیمه غربی را در بر خواهد گرفت.

در نیمه جنوبی کشور استان هایی همچون خوزستان،کهکیولویه و بویر احمد،فارس،بوشهر و به صورت پراکنده تر کرمان،غرب و شمال هرمزگان تحت تاثیر سامانه خواهند بود.

در این روز بارش در استان هایی همچون خوزستان(خصوصا شمال استان)،کهکیلویه و بویر احمد،شمال بوشهر،غرب فارس همچنین ایلام،لرستان،کرمانشاه از شدت بالایی برخوردار است و می تواند سبب سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در آمد و شد وسایل نقلیه گردد.

اواخر وقت جمعه(۲۹اسفند۹۳) و اوایل وقت شنبه(۱فروردین۹۴) شاخه جنوبی سیستم تقویت مجدد می شود خوزستان،چهارمحال و بختیاری،کهکیلویه و بویراحمد،بوشهر،فارس،کرمان،شمال و تاحدی غرب و مرکز هرمزگان را متاثر می کند.شدت بارشهای این روز محدودتر از روز قبل در مناطقی همچون جنوب خوزستان،تاحدی شمال بوشهرو بعضی مناطق نیمه جنوبی فارس واقع خواهد بود.

 

-یکشنبه نیز دوباره موج جدید و تازه نفسی از مرزهای غربی به کشور وارد خواهد که درخصوص کم و کیف آن در گزارش های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

بارش تجمعی از 28اسفند الی 168 ساعت

درباره یوسف-جناح