خانه / پیش بینی ها / هواجناح>>پیش بینی وضع هوا

هواجناح>>پیش بینی وضع هوا

*برای مشاهده پیش بینی های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید*

بروزرسانی چهارشنبه ۷ آبان ۹۳ ساعت ۱۸:۰۰

هواجناح: بررسی جدیدترین مدل های هواشناسی نمایانگر فعالیت موج جدید بارشی از سمت غرب کشور می باشد که در حال حاضر بخش هایی از جنوب غرب،غرب و تاحدی جنوب را درگیر فعالیت خود کرده است.

این سیستم متناوبا تا روز یکشنبه(۱۱آبان) با شدت و ضعف در کشور ماندگار خواهد بود و تاثیرات خود را بدین صورت نشان خواهد داد:

پنجشنبه(۸آبان) : بارش در استان های جنوب غرب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس

جمعه(۹آبان) : بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد و در کل نیمه غربی از شمال غرب تا جنوب غرب بارش خواهیم داشت.طی این روز و اوایل وقت شنبه مناطق شمالی خلیج فارس همچون بوشهر و جنوب خوزستان شدت رگبار و رعدوبرق چشمگیر خواهد بود.

شنبه(۱۰آبان): از بارش های استان های غربی کاسته خواهد شد اما همچنان در شمال غرب کشور ناپایداری ها ادامه دارد.ضمن اینکه شدت بارش ها به مناطق جنوبی تر همچون بوشهر، فارس ، کرمان و نیمه غربی هرمزگان کشیده خواهد شد.

 یکشنبه(۱۱آبان): فعالیت های پراکنده این سیستم در نیمه شرقی به اتمام خواهد رسید و موج مذکور از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

 

در نیمه جنوبی کشور به نظر می رسد به ترتیب استان های خوزستان،بوشهر،فارس و کرمان وضع بهتری در دریافت ریزش های آسمانی این سیستم داشته باشند.استان هرمزگان بارش پراکنده تری خواهد داشت.

لازم به ذکر است رشد سریع ابرهای جوششی و رعدوبرق بخصوص در ربع جنوب غربی کشور از مشخصه های این سیستم بارشی خواهد بود.

taja-7aban

همزمان با خروج این موج از مرزهای شرقی  کشور T سیستم تازه نفس دیگری از روز یکشنبه(۱۱آبان) به مرزهای غرب و شمال غربی کشور نفوذ خواهد کرد.

 

از لحاظ دمایی طی دوروز آتی در نیمه شرقی کشور دمای زیرنرمال و به تدریج در نیمه غربی کشور نیز شاهد تمایل دما به زیرنرمال خواهیم بود.

 

لازم به ذکر است طوفان گرمسیری نیلوفر هم اکنون ضمن پیش گرفتن روند تضعیفی تغییر جهت داده است و مطابق پیش بینی ها به سمت شمال شرق متمایل شده است.

 

***برای مشاهده پیش بینی های گذشته به ادامه مطلب مراجعه نمایید…

redarrowline-havajanah

 

بروزرسانی سه شنبه ۶آبان ۹۳ – ساعت ۲۱:۵۰

هواجناح: جدیدترین وضعیت طوفان حاره ای دریای عرب با نام نیلوفر حکایت از ارتقای درجه آن به ۴ مطابق با نظر سایت TSR دارد که تنها یک درجه با قوی ترین طوفان های حاره ای یعنی درجه پنج فاصله دارد. این طوفان فردا نیز با همین قدرت به فعال خود ادامه خواهد داد و درحالیکه به نزدک ترین مختصات جغرافیایی کشور ما می رسد ، به نظر می آید ضمن تغییر جهت به سمت شمال شرق روند تضعیفی را در پیش بگیرد.

با توجه تغییرات زیاد در قدرت این طوفان لازم است جهت آن نیز به دقت پیگیری شود.

 

بروزرسانی دوشنبه ۵ آبان ۹۳-ساعت ۱۸:۳۰

هواجناح: طوفان حاره ای دریای عرب که با نام نیلوفر نامگذاری شده است هم اکنون در درجه یک قرار دارد و مطابق با پیش بینی های جدید این طوفان روند تقویتی در پیش گرفته است و تا ساعاتی دیگر احتمال رسیدن آن به درجه ۲ بالاست.حتی درصورتی که پیش بینی های کنونی ثابت بمانند چهارشنبه این طوفان به درجه ۳ نیز می رسد.

جهت حرکت این طوفان(مرکز طوفان) مطابق با نقشه های فعلی به طرف نزدیکی های سواحل عمان و پس از آن با تغییر جهت به سمت شمال شرق یعنی کشور پاکستان و شمال غرب هند همراه خواهد بود.

تاثیر این طوفان بر روی کشور ما افزایش سرعت باد و مواج شدن دریای عمان و خلیج فارس و رشد ابر و احتمال رگبارهای پراکنده در مناطق جنوب شرقی و تاحدی جنوبی خواهد بود.

لازم به ذکر است به دلیل قدرت این طوفان ها و تغییرجهت های احتمالی آن ردیابی مسیر آن ضروری به نظر می رسد.

طوفان نیلوفر

بروزرسانی شنبه ۳آبان ۹۳-ساعت ۲۲:۱۰

هواجناح: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی حکایت از آرامش نسبی جو طی روزهای آینده در اکثر مناطق کشور دارد و این پایداری تا پایان هفته ادامه دار خواهد بود.از اواخر این هفته با نفوذ موجی به مرزهای غربی کشور شرایط برای بارش در نیمه غربی-شمالی کشور فراهم خواهد شد.

کم فشار گرمسیری که بر روی دریای عرب تشکیل شده است و چند روزی است ذهن هواشناسان را به خود مشغول ساخته است ضمن عمیق شدن به سمت سواحل عمان حرکت خواهد کرد که به نظر می رسد پس از آن به سمت جنوب پاکستان و شمال غرب هند تغییر مسیر خواهد داد.هرچند که مطابق با نقشه های فعلی تاثیر این کم فشار بر روی کشور تنها به صورت وزش باد و گاهی افزایش ابر و رگبارهای پراکنده خواهد بود اما با توجه به قدرت این کم فشارها و احتمال تبدیل آن به طوفان و هرگونه تغییر مسیراحتمالی آن ، میبایست نسبت به مواجهه با هرگونه خطرات احتمالی تدابیر پیشگیرانه اندیشیده شود.

این کم فشار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نزدیک ترین مختصات جغرافیایی به کشور قرا خواهد گرفت.

 

از لحاظ دمایی طی روزهای آینده دمای هوا به خصوص در نیمه شرقی رو به کاهش خواهد گرایید.

ضمنا طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه دریای عمان و شرق خلیج فارس به دلیل وزش بادهای شرقی شدیدا مواج و طوفانی خواهد بود.

 

 

اطلاعیه شماره ۲ (پیگیری طوفان حاره ای دریای عرب)

همانگونه که در اطلاعیه شماره ۱ در مورخ ۲۵ مهر ۹۳ نیز به اطلاع رسید ، طی روزهای اینده شرایط برای شکل گیری کم فشار مداری (حاره ای) بر روی دریای عرب فراهم می باشد.

براساس اخرین اطلاعات و خروجی های دریافتی از مدل های ۴ گانه پیش بینی جهانی (GFS<GEM<NAVGEM<ECMWF) ، در حال حاضر این کم فشار مداری ، در ۱۱.۱ درجه شمالی و ۶۹.۲ درجه شرقی و با بیشینه سرعت باد ۱۵ نات و حداقل فشار مرکزی ۱۰۱۰ میلی بار مستقر است .

لذا طی روزهای اتی ضمن تقویت ، پیش بینی می شود این کم فشار به چرخند حاره ای تبدیل شود.

انچه که خروجی مدل های ۴ گانه نشان می دهند ، مسیرهای حرکت این چرخند حاره ای از منظر این مدل ها متفاوت بوده و هر مدلی مسیر را معین کرده اند .

براساس مدل GFS این چرخند حاره ای پس از در نوردیدن دریای عرب ، در نهایت پنج شنبه هفته اینده به مناطقی از غرب کشور هندوستان برخورد خواهد کرد.

همچنین طبق پیش بینی مدل GEM ، این کم فشار طی روزهای اینده بتدریج تضعیف شده و از بین خواهد رفت.البته این را هم اضافه کنم که این مدل اعتقاد به برخورد چرخند با سواحل کشور عمان دارد.

براساس پیش بینی دقیق ترین مدل جهانی ، یعنی مدل NAVGEM (نیروری دریایی ایالات متحده امریکا) این چرخند حاره ای پس از درنوردیدن دریای عرب ، در نهایت با مرز کشورهای عمان و یمن برخورد خواهد کرد.

انچه که مسلم است و تجربه نیز ثابت کرده است ، بایستی پیش بینی مدل های GFS و NAVGEM در مورد عملکرد این چرخند درست از اب در بیاد.

پس با این تفاسیر ، از روز دوشنبه اواخر وقت بتدریج این چرخند در نزدیک ترین مختصات جغرافیایی با دریای عمان و کشورمان ایران قرار می گیرد که از این روز به دریانوردان و به مجموعه شرکت های کشتیرانی کشورمان توصیه می نماییم که طی مدت زمان سه شنبه و چهارشنبه ۶ و ۷ آبان ۹۳ ، به سبب تشدید وزش باد بر روی دریای عمان از هرگونه ترددهای غیر ضروری در این محدوده جدا پرهیز و چشم پوشی نمایند.

در پایان توجه شما را به انیمیشن بارش ۶ ساعته منطقه دریای عرب و همچنین وضعیت فعلی دمای سطح دریاهای اطراف جلب می نمایم.

Untitled

Untitled

 

 

بروزرسانی جمعه ۲۵مهر۹۳ ساعت ۲۳:۱۵

هواجناح: مطابق با جدیدترین مدلهای هواشناسی از روز یکشنبه ۲۷ مهر ۹۳ شاهد ورودی موجی تازه نفس از سمت شمال غرب به کشور خواهیم بود که رهاورد آن بارش های گسترده در نوار غربی و شمالی کشور خواهد بود.

این موج که با منشا مدیترانه است از اوایل وقت یکشنبه از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و طی این روز و روز دوشنبه ضمن عمیق تر شدن به سمت غرب حرکت خواهد کرد.

اواخر وقت یکشنبه و اوایل دوشنبه این سیستم فعالیت چشمگیری را در کرانه های غربی دریای خزر و استان های شمال غربی خواهد داشت.ضمن اینکه به تدریج از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه کل نوار غربی و شمالی و تاحدی مرکز کشور را متاثر خواهد کرد.

این سیستم روز چهارشنبه از مرزهای شمال شرقی کشور خارج خواهد شد.

برای نیمه جنوبی کشور از لحاظ بارشی فعلا پدیده خاصی پیش بینی نمی شود .تنها در برخی ساعات احتمال رشد ابر و رگبارهای پراکنده در مناطق مرکزی و شمالی هرمزگان دور از انتظار نیست.

 

Untitled

 

اطلاعیه جمعه ۲۵مهر۹۳ ساعت ۲۳:۰۰

هواجناح: بررسی چشم انداز وضعیت بارشی روزهای پایانی ماه اکتبر میلادی ، حکایت از شکل گیری کم فشار گرمسیری بر روی دریای عرب دارد.

هر چند هنوز قضاوت در مورد عملکرد این کم فشار زود هست اما با تکیه به خروجی های فعلی ، این چرخند حاره ای در نهایت بایستی به کشور هندوستان برخورد کند.

در روزهای آینده اطلاعات تکمیلی در مورد چگونگی کم و کیف فعالیت این کم فشار بر روی منطقه به استحضارتان خواهد رسید.

 

 

پیش آگاهی شماره ۲ (ویژه نفوذ اولین سیستم فعال به نوار جنوبی کشور)

 (بروزرسانی یکشنبه ۲۷ مهر ۹۳ ساعت ۲۲:۳۰)

 

همانگونه که در پیش اگاهی شماره ۱ نیز که در ادامه همین بخش موجود است ، به استحضار شما خوبان رسیده بود ، خروجی و برون داد مدل های CFSv2 نیز برای اوایل ماه نوامبر شکل گیری چنین سیستمی را نشان می داد.

براساس اطلاعات اولیه و طبق خروجی مدل های فعلی ، از روزهای پایانی ماه اکتبر میلادی ، شرایط برای شکل گیری اولین سیستم فعال و موثر جوی بر روی منطقه عربستان فراهم می شود که با تغذیه رطوبتی مناسب و همچنین هوای گرم عرض های جنوبی همراه است.

بررسی های بیشتر به ما نشان می دهد که سیستم مذکور بایستی یک سیستم انتزاجی (مدیترانه – دریای سرخ) باشد چرا که با تراف معکوس کم فشار دریای سرخ و همچنین کم فشار مدیترانه همراه است.

لذا این سیستم طی آغازین روزهای ماه نوامبر از سمت نوار غربی وارد کشور شده و سپس بخش های وسیعی از کشور را تحت تاثیر فعالیت بارشی خود قرار خواهد داد.

براوردهای اولیه نیز نشان می دهد که هسته بارش ها از سیستم مذکور می تواند در استان های ایلام و لرستان و خوزستان و بوشهر و کرمانشاه و کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری و غرب فارس با بیشینه ۱۰۰ میلی متر واقع شود.

همچنین دریانوردان نیز در خلیج فارس آگاه باشند که در ابتدای ورود سامانه مذکور به بوشهر و خلیج تا ابد پارس با وزش باد های شدید موسوم به لهیمر مواجه خواهیم و خواهند شد.

در روزهای اینده اطلاعات تکمیلی تر پیرامون چگونگی فعالیت این سیستم به استحضار شما خواهد رسید.

(برای مشاهده تصویر بندانگشتی زیر بر روی آن کلیک نمایید)

WB007_TOTAL_PRECIP_HOUR_M_96 (2)

 

پیش آگاهی شماره ۱(ویژه نفوذ اولین سیستم بارشی فعال به نوار جنوبی)

 

این روزها بیشترین سوالی که از ما هواشناسان میشه ، این هست که چه زمانی سیستم سر تا سری وارد کشور خواهد شد و یا اینکه اولین سیستم جنوبی کی وارد کشور خواهد شد؟!

بررسی های امشب اینجانب به روی خروجی مدل های بلند مدت و از جمله سامانه پیش بینی اب و هوا (نسخه دوم) ، مبین این امر می باشد که طی بازه زمانی ۸ لغایت ۱۸ نوامبر ۲۰۱۴ ، می توان انتظار رخنه موجی عمیق و اصل و نصب دار را به کشور داشت.

براساس اخرین برون داد مدل های سامانه پیش بینی اب و هوا که در زیر اورده شده است ، تا تاریخ ۱۸ نوامبر سیستمی پر انرژی از خلیج همیشه پارس به استان های بوشهر و فارس و هرمزگان رخنه خواهد کرد.

احتمال به وقوع پیوستن و تحقق خروجی نیز زیر فقط ۵۰ درصد می باشد و در صورت تغییر در اطلاعیه های بعدی به سمع و نظرتان خواهد رسید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع و پیش اگاهی بود برای هموطنان جنوبی…

cfs_tprecip_india_2014100406_t45

 

برای مشاهده پیش بینی نهایی وضعیت بارش و ناهنجاری آن طی پاییز ۹۳ بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

Untitled

بروز رسانی یک شنبه ۲۰ مهر ۹۳ ساعت ۱۵:۰۰

با عنایت به بررسی اخرین نقشه ها و داده های هواشناسی ، طی امروز یک شنبه تا فردا دوشنبه در برخی مناطق شمال شرقی کشور ، شامل استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی به سبب عبور موج ناپایدار تراز میانی جو ، شرایط برای رشد ابر و وقوع بارش و رعدوبرق فراهم می باشد.

همچنین علاوه بر بارش باران ، در مناطق ذکر شده ، شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

هم اکنون در خارج از مرزهای غربی کشور نقشمان ، موجی ناپایدار مستقر یافته و با حرکت کند خود پیش بینی می شود که تا آغازین روزهای هفته اتی نیز بخش های وسیعی از استان های نوار غربی کشور را تحت تاثیر فعالیت بارشی خود قرار دهد.

لذا شاخه فرعی سیستم مذکور ، طی دو روز اینده ، سبب رشد ابر و بارش و گاهی رعدوبرق در استان های غربی کشور خواهد شد.

اما انتظار بر این است که شاخه اصلی سیستم مذکور از روزهای پایانی هفته جاری از سمت غرب به کشور رخنه کرده و سپس بخش های وسیعی از کشور را از شمال غرب تا جنوب غرب ، تحت پوشش بارش و ناپایداری خود قرار دهد.

لذا تا اغازین روزهای هفته اینده به تناوب در استان های نوار غربی و حتی در سواحل خزر و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی و تا حدی مرکز کشور ، شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود.

همچنین شدت ریزش ها نیز طی ۸ روز اینده ، در بخش هایی از استان های کرمانشاه و ایلام و لرستان و شمال و شرق خوزستان و همچنین در استان گیلان پیش بینی می شود که به همین سبب نیز امکان وقع آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

همچنین طی چند روز اینده در بخش هایی از استان هرمزگان نیز شرایط برای بارندگی در ساعات عصر و شب فراهم گشته است که این بارش ها نیز ماهیت همرفتی دارند.

در پایان توجه شما را به مجموع بارش ۸ روز اینده از دید مدل GFS جلب می نماییم:

gfs_tprecip_iran_65 (5)

بروزسانی دوشنبه ۱۴ مهر۹۳ ساعت ۹:۰۰

مطابق با جدیدترین آپدیت ها ، طی امروز دوشنبه(۱۴مهر) و فردا سه شنبه(۱۵مهر) همچنان شرایط برای وقوع بارش های محلی در ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان و جنوب کرمان مهیاست.ضمن اینکه در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز شرایط برای وقوع ناپایداری های محلی بهتر خواهد شد.

 

طی این مدت در نیمه شمالی کشور ، سواحل دریای خزر به تدریج با تشدید بارندگی روبرو خواهد بود.روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرایط برای وقوع بارش های قابل فراهم خواهد بود.

 

از لحاظ دمایی کماکان تا پایان هفته به نسبت این موقع از سال هوایی گرم و مرطوب را در منطقه تجربه خواهیم کرد.

 

بروزرسانی پنجشنبه ۱۰مهر۹۳

طی روزهای اخیر نیمه جنوبی کشور به رسم چندهفته اخیر جوی آرام و پایدار را تجربه می کند .تنها در مناطق سنتی ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبارهای مقطعی گزارش شده است.

پیش بینی می شود طی سه روز آینده همچنان در نواحی مذکور شانس وقوع رگبارهای پراکنده عصرانه وجود داشته باشد .

طی این مدت سواحل شمالی کشور خصوصا غرب سواحل ناپایدار و همراه بارش های نسبتا چشمگیر خواهد بود.

از لحاظ دمایی طی روزهای آینده هوای منطقه اندکی با کاهش روبرو خواهد بود . با این وجود نسبت به میانگین بلندمدت نرمال تا بالای نرمال می باشد.

بروزرسانی جمعه ۴ مهر ۹۳

مطابق با جدیدترین الگوهای هواشناسی همچنان در نواحی شمالی کشور طی امروزجمعه جوی ناپایدار حاکم خواهد بود که به تدریج از سمت غرب سواحل از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد.

در نواحی جنوبی کشور نیز به سمت نفوذ جریانات مرطوب دریا به خشکی روزهای بسیارمرطوبی را به نسبت این موقع از سال می گذرانند همچنان ارتفاعات استان هرمزگان و جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان احتمال وقوع ناپایداریهای عصرانه به شکل افزایش ابر و رگبارهای نقطه ای طی روزهای جمعه تا دوشنبه دور از انتظار نیست.

 از لحاظ دمایی جنوب کشور به طورنسبی در وضعیتی بالای نرمال قرار دارد که طی هفته جاری این روند پابرجا خواهد بود.

دانلود مجله الکترونیکی باران ویژه مهر۹۳

 کاری از: وب سایت هواگراش به مدیریت محمودآذرآیین

-با تشکر از مدیریت وب سایت هواگراش که در بخش معرفی سایت به “هواجناح” پرداخته اند شما را به مطالعه این مجله مفیدهواشناسی دعوت می کنیم.(برای دانلود بر روی تصویر زیر کلیک نمایید)

08498895771281945141

مطالب این شماره… (فرهنگ لغت هواشناسی–تعابیر دیگر باران در قرآن–معرفی سایت :هواجناح –ایران سرزمین من: کهورستان–پیش بینی  هواکده( پاییز و زمستان)–پیش بینی دما و بارش مهر ۹۳–علل ایجاد بیابان)

 

 

بروزرسانی سه شنبه ۱ مهر ۹۳

طی روزهای گذشته جوی آرام در اغلب نقاط کشور حکمفرما بوده است.تنها در بخش هایی از نوار شمالی کشور ناپایداری های جوی اتفاق افتاد.

پیش بینی می شود طی سه روز آینده در اغلب نقاط کشور به جز مناطق محدودی جو پایداری حاکم باشد . در جنوب کشور بخش هایی از ارتفاعات استان هرمزگان(خصوصا مرکز و شمال و سپس شرق استان) و تاحدی جنوب شرق کشور بعدازظهرها افزایش ابر و به صورت نقطه ای رگبارهایی را تجربه خواهد کرد.

طی این مدت در نوار شمالی کشور نیز به سبب گذر امواج ضعیفی بارش هایی را خصوصا در روزهای سه شنبه تا جمعه تجربه خواهد کرد.

بروزرسانی سه شنبه ۲۵شهریور۹۳

مطابق با نقشه های هواشناسی در غالب مناطق جنوبی کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.تنها در برخی نقاط مرتفع و مستعد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال رشد ابر و رگبارهای پراکنده دور از انتظار نیست.

پیش بینی می شود طی سه روز آینده همچنان در ارتفاعات و مناطق مستعد جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر داشته باشیم که وقوع رگبارهای نقطه ای طی این مدت دور از انتظار نیست.

طی این مدت در نیمه شمالی کشور جو عمدتا ناپایداری را در سواحل خزر خواهیم داشت که در برخی ساعات شدت ریزش های آسمانی قابل خواهد بود.

شدت بارش در غرب سواحل دریای خزر و طی روزهای جهارشنبه(خصوصا اواخر وقت) و پنجشنبه(اوایل وقت) خواهد بود.

رونمایی از لوگوی جدید سایت هواجناح

نسخه فوق نهایی ارم هواجناح بالدار500

در این نماد که از این به بعد به عکسهای سایت برچسب خواهد خورد سعی بر آن شده است که علاوه بر آدرس سایت و استفاده از علائم جوی،از علائم بومی  هم استفاده شود.

جا دارد از آقای ابراهیم جلیل پور به خاطر در اختیارقراردادن فایل دیچیتالی نمادجناح(آرمی که کلمه جناح را به شکل پرنده نشان می دهد) و همچنین آقای احمدپذیرا(مدان) برای خلق این نماد ماندگار شهر جناح کمال تشکر نمود.

بروزرسانی جمعه۲۱شهریور۹۳

طی روزهای گذشته در مناطق غربی هرمزگان به جز افزایش ابر در ساعات بعدازظهر پدیده قابل ذکری مشاهده نشد.

در مناطق مرتفع و کوهپایه ای شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبارهای نقطه ای اتفاق افتاد.

پیش بینی می شود طی سه روز آینده همچنان در مناطق مستعد شمال و شرق هرمزگان  تاحدی جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر داشته باشیم که وقوع رگبارهای نقطه ای طی این مدت دور از انتظار نیست.

درباره یوسف-جناح