خانه / پیش بینی ها / با ورود موج سرد بارشی؛هوای غرب و شمال کشور برفی می شود/خلیج فارس مواج و طوفانی

با ورود موج سرد بارشی؛هوای غرب و شمال کشور برفی می شود/خلیج فارس مواج و طوفانی

*انتشار جمعه۱۳آذر۹۴-ساعت۲۳:۳۰

#هواجناح:بررسی جدیدترین مدلهای هواشناسی حاکیست از اواخر وقت شنبه(۱۴آذر) و اوایل وقت یکشنبه(۱۵آذر۹۴) سامانه جدید بارشی از سمت غرب کشور وارد عمل خواهد شد که تا روز سه شنبه(۱۷آذر۹۴)سبب بارش گسترده برف و باران در غرب و شمال کشور خواهد گشت.

سیستم مذکور یکشنبه در بیشتر مناطق نیمه غربی،سواحل دریای خزر و مرکز کشور فعال خواهد بود.

با حرکت سریع و شرق سویی که سیستم خواهد داشت دوشنبه(۱۶آذر) فعالیت آن به نیمه شمالی تا حدی دامنه های زاگرس کشیده می شود.

سه شنبه (۱۷آذر) فعالیت بارشی سامانه به شمال شرق کشور محدود خواهد شد و به تدریج مرزهای کشور را ترک خواهد کرد…..

با توجه اینکه کانترهای سردی نیز سامانه را همراهی می کنند بارشها در غالب مناطق غربی-شمالی از نوع جامد خواهد بود و بارش برف،کولاک و یخبندان در مناطق کوهستانی سبب اختلال در تردد وسایل نقلیه خواهد گردید.

شدت فعالیت سامانه در سواحل دریای خزر پیش بینی می شود.

طی مدت مذکور در نیمه جنوبی کشور در بخش های جنوب غربی بارش پیش بینی می شود. خوزستان،کهگیلویه و بویر احمد،چهارمحال و بختیاری،بوشهر(خصوصا نیمه شمالی استان)،شمال فارس و به صورت ضعیف تر کرمان و بخش هایی از مرکز و شرق هرمزگان شانس بارندگی دارند.

طی هفته آینده دمای هوای کشور از شمال غرب کشور به سمت عرض های پایین تر به تدریج رو به سردی خواهد گرایید و اثرات کاهش قابل ملاحظه دما خصوصا در نیمه شمالی کشور ملموس خواهد بود.

از روز شنبه(۱۴آذر۹۴) به تدریج از سمت غرب خلیج فارس ، دریا مواج و طوفانی پیش بینی می شود که این شرایط تا اوایل وقت چهارشنبه(۱۸آذر۹۴) ادامه خواهد داشت.از این جهت توصیه می شود تمهیدات لازم برای ترددهای دریایی اندیشیده شود.

14-17azar94prec

درباره یوسف-جناح