خانه / پیش بینی ها / اطلاعیه شماره ۸۵ + اخطاریه شماره ۵۱ سازمان هواشناسی سه شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۱

اطلاعیه شماره ۸۵ + اخطاریه شماره ۵۱ سازمان هواشناسی سه شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۱

اطلاعیه شماره ۸۵ سه شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۱

بررسی آخرین نقشه های پیش یابی بیانگر تداوم پایداری جو در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته است که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پر جمعیت خواهد بود. انتظار می رود با توجه به انباشت آلاینده ها، در روز چهارشنبه چگالی آلاینده ها در تهران، کرج، اراک و اصفهان به بیشینه خود برسد.
با توجه به ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه از جنوب غرب؛ وضع هوای کشور طی روزهای آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:


از اواخر چهارشنبه  ۱۳۹۴/۱۰/۰۲: بارش باران در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان و بارش برف در مناطق کوهستانی این مناطق و  در چهار محال و بختیاری.
پنج شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۳: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در بوشهر و ایلام؛ باران و برف در نیمه غربی فارس، خوزستان، جنوب اصفهان، لرستان و اواخر وقت در شمال غرب کرمان؛ بارش برف در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد.
جمعه ۱۳۹۴/۱۰/۰۴: بارش باران و برف و وزش باد در کرمان؛ بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در بوشهر، فارس و از اواخر وقت در شمال و غرب هرمزگان.
شدت بارش روز پنجشنبه در نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و روز جمعه در فارس، کرمان و جنوب بوشهر می باشد. همچنین طی روزهای پنج شنبه و جمعه خلیج فارس مواج می باشد.

 

اخطاریه شماره ۵۱ سه شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۱

یرو اطلاعیه شماره ۸۵ مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۰۱ ، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران و اخلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف به شرح زیر پیش بینی می شود:
پنج شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۳: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در بوشهر؛ بارش باران و برف در لرستان، نیمه شرقی خوزستان و نیمه غربی فارس؛ بارش برف در کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری.
جمعه ۱۳۹۴/۱۰/۰۴: بارش باران و برف و وزش باد در کرمان؛ بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در بوشهر و فارس.
از اینرو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

درباره یوسف-جناح