خانه / پیش بینی ها / پیش بینی وضع هوا ۲۴ بهمن۹۳

پیش بینی وضع هوا ۲۴ بهمن۹۳

 

-بروزرسانی جمعه ۲۴ بهمن ۹۳

#هواجناح: بارش های به ثبت رسیده از سیستمی که چندروزی در کشور فعال بود مطابق انتظار عمدتا از شهرهای شمالی و غربی کشور گزارش شد.بارش در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری طی فعالیت سامانه ۱۶۴.۵ میلی متر به ثبت رسید(تاصبح۲۳بهمن)

 

مطابق با مدلهای فعلی وضعیت جوی کشور در روزهای آینده بدین صورت می باشد:

شنبه (۲۵بهمن) با عقب رفت پرارتفاع از جنوب غرب کشور در این مناطق از کشور شرایط برای ناپایداری های جوی مساعد خواهد شد.شمال فارس،بخش هایی از بوشهر(خصوصا مرکز و شمال استان)کهکیلویه و بویر احمد،شمال کرمان و تاحدی چهارمحال و بختیاری در این روز شانس بارش خواهند داشت.

یکشنبه(۲۶بهمن) شرایط بارش به سمت عرض های بالاتر میل خواهد کرد و برخی از مناطق مرکزی،شمال شرقی و شمالی کشور بارش هایی را دشت خواهند داشت.واپسین ساعات این روز سامانه مرزهای شرقی کشور را ترک خواهد کرد.

دوشنبه(۲۷بهمن) برای ساعاتی جو پایداری بر کشور حاکم خواهد بود اما طولی نمی کشد که از اواسط وقت امروز سامانه تازه نفسی از سمت غرب به کشور نفوذ خواهد کرد.

از نیمروز دوشنبه بارش ها در دامنه های مرکزی رشته کوه زاگرس آغاز خواهد شد.

استان هایی همچون  کرمانشاه،همدان،مرکزی،ایلام،لرستان،چهارمحال و بختیاری،کهکیلویه و بویراحمد،شمال فارس،غرب اصفهان،شرق خوزستان،قم،تهران،شمال سمنان،مازندران،گلستان شانس بیشتری برای دریافت ریزش های آسمانی دارند.

سه شنبه (۲۸بهمن) به طور ضعیف تر در دامنه های زاگرس بارش هایی اتفاق خواهد افتاد اما پیک بارش ها به نواحی شمالی و شمال شرقی کشور منتقل خواهد شد و بارش های گسترده برف را منجر خواهد شد.

چهارشنبه (۲۹بهمن) سیستم مذکور آخرین فعالیت های خود را در شمال و شرق شرق کشور انجم می دهد و به تدریج از نیمروز از کشور خواهد شد.

 

استان های هرمزگان  و سیستان و بلوچستان از این سامانه بهره قابل توجهی نمی برند و طی این مدت آسمان این استان ها گاهی با افزایش ابر و احتمال بارشهای پراکنده و ضعیف پیش بینی می شود.

@شایان ذکر می شود که مطابق با نقشه های فعلی اواخرهفته آینده شرایط برای نفوذ سامانه بارشی به جنوب مساعدتر می شود که در پیش بینی های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

(بروزرسانی دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۳) @وضعیت دمای کشور تا پایان هفته همچون روزهای گذشته در وضعیت بالای نرمالی خواهد بود. اما از روز جمعه۱ اسفند با ریزش هوای سرد از عرض های شمالی دمای کشور از نواحی شمالی-غربی با کاهش همراه خواهد بود.این کاهش دما در نیمه اول هفته آینده به بیشتر مناطق کشور کشیده خواهد شد.

 

 

درباره یوسف-جناح