خانه / پیش بینی ها / پیش بینی وضع هوا-۱۳بهمن۹۳

پیش بینی وضع هوا-۱۳بهمن۹۳

بروزرسانی دوشنبه ۱۳بهمن۹۳

#هواجناح:طی روزهای اخیر عمدتا جوی آرام و پایدار در کشور حاکم بوده است و پیش بینی می شود درغالب مناطق کشور به جز بخش هایی از جنوب شرق و نوارشمالی ، این شرایط تداوم داشته باشد.

روزهای  چهارشنبه و پنجشنبه به سبب گذر موج ضعیفی از شمال غرب و نوار شمالی کشور در برخی ساعات بارش برف و باران در این نواحی پیش بینی می شود.

از اواخر وقت چهارشنبه تا روز شنبه با نفوذ جریانات مرطوب جنوبی در برخی مناطق جنوب شرقی از قبیل سیستان و بلوچستان(خصوصا جنوب این استان) مرکز و شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر و رگبارهای پراکنده پیش بینی می شود.

ناپایداری در غرب هرمزگان بیشتر به صورت افزایش موقتی ابر می باشد و احتمال بارش در ارتفاعات مستعد دور از انتظار نخواهد بود .

@طی روزهای گذشته دمای هوا در غالب مناطق کشور گرمتر از نرمال بوده است. پیش بینی می شود این شرایط حداقل تا پایان هفته به این صورت ادامه یابد.

@شدت وزش باد در نیمه جنوبی چندان قابل ملاحظه نخواهد بود.خلیج فارس(خصوصا غرب) دربرخی ساعات به سبب وزش بادهای غربی نسبتا مواج پیش بینی می شود. در سواحل جنوب شرقی نیز گاهی وزش بادهای جنوب شرقی تا روز پنجشنبه حاکم می باشد.

 

@لازم به ذکر است مطابق با نقشه های فعلی هفته آینده موج فعالی به کشور نفوذ خواهد کرد که در پیش بینی های بعدی و با تثبیت نسبی نقشه ها در مورد کم و کیف آن توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

 

درباره یوسف-جناح