خانه / پیش بینی ها / وضعیت جوی کشور از زبان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی/بارش شدید در ۵ استان کشور-۱۹آبان۹۴

وضعیت جوی کشور از زبان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی/بارش شدید در ۵ استان کشور-۱۹آبان۹۴

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به وضعیت بارش باران و برف امروز در بخش‌های مختلف کشور، ازقطع شدن بارش باران در نیمه غربی کشور در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: شدت بارش‌های امروز در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، نیمه غربی کرمان خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، برخی مناطق مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق ابرناکی، بارش باران و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب، غرب و همچنین ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به صورت برف بوده و در برخی نقاط جنوب کشور بارش تگرگ نیز رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه روز چهارشنبه بتدریج در نیمه غربی کشور بارش‌ها قطع می‌شود، اظهار کرد: در نیمه شرقی و برخی مناطق جنوب کشور و سواحل دریای خزر بارش‌ها ادامه خواهد داشت، که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور با وزش باد شدید همراه خواهد بود. بعدازظهر روز چهارشنبه و اوایل وقت روز پنجشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی‌ البرز وزش باد شدید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در روز پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور فعال است، گفت: این سامانه بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. شدت بارش‌ها امروز در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، نیمه غربی کرمان و روز چهارشنبه در جنوب فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

به گفته وظیفه، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز پنجشنبه دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، همچنین روز چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما در حدود ۴ تا ۶ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان امروز استان تهران ، ابری در بعضی ساعات بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، در پاره‌ای نقاط مه‌آلود با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۸ درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز چهارشنبه، ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران، در ارتفاعات بارش برف و مه‌آلود، در بعدازظهر نیمه ابری و وزش باد و در روز پنجشنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۴ و ۱۲ و ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

درباره یوسف-جناح