خانه / پیش بینی ها / مرورکوتاهی بر سیستمی که گذشت

مرورکوتاهی بر سیستمی که گذشت

بروزرسانی سه شنبه ۵ اسفند ۹۳ ساعت ۰۰:۴۵

سیستم بارشی که چندروزی در کشور فعال بود ، پس از مدتها سبب بارش های زیبایی در  جای جای کشور شد که تصاویر بارش شهرهای مختلف کشور در انجمن عکس منتشر گردیده است.

موج اخر سامانه که با هوای بسیارسردی نیز همراهی می شد و حالت  چرخشی به خود گرفته بود باعث بارش های نسبتا خوبی در جنوب غرب کشور و به صورت پراکنده تر در جنوب و شرق کشور شد.بارش های این موج عمدتا رگباری همراه با تگرگ های شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف گزارش شد. بارش برف در جهرم،داراب،دشتستان،دهدشت و بسیاری شهرهای گرمسیر که پس از نزدیک به دودهه شاهد بارش بودند موجب خوشحالی زاید الوصف مردم شد.

بارش برف در ارتفاعات استان بوشهر و جنوب فارس  نیز از نکات جالب توجه بود.

در غرب هرمزگان تنها مناطق غربی تر مانند پارسیان و بندرمقام بارش هایی داشتند و شهرستان های بستک و بندرلنگه همچنان در انتظار نزول رحمت الهی هستند.

@امار بارش برخی شهرهای جنوبی به شرح زیر است:

شیراز ۱۳.۱ میلی متر / بوشهر ۱۲.۹ / یاسوج ۱۸.۶ / دهدشت ۱۷.۲ /بندردیلم ۱۶.۸ / جهرم ۱۸.۴ / پارسیان ۷.۴

 

-هوای سردی که هم اکنون بر بخش وسیعی از کشور حاکم شده است با شدت و ضعف تا اوایل هفته آینده در کشور(بخصوص نیمه شرقی) ماندگار خواهد بود و به تدریج روبه تعدیل خواهد رفت

-وزش باد غربی نیز که چندروزی با شدت در جنوب کشور وزیدن گرفته بود به تدریج فروکش خواهد کرد

 

-سیستم بارشی بعدی اواخروقت چهارشنبه از سمت شمال غرب به کشور وارد خواهد شد که فعالیت این موج در پیش بینی های بعدی به اطلاع خواهد رسید.

درباره یوسف-جناح