خانه / پیش بینی ها / سال جدید با ابر و باران باران بهاری آغاز می شود

سال جدید با ابر و باران باران بهاری آغاز می شود

انتشار ۲۹ اسفند۹۴ ساعت ۱۷:۱۵

#هواجناح: با تبریک فرارسیدن سال جدید شمسی(۱۳۹۵) و آرزوی بهترین ها و نزول رحمت و برکت برای کشور عزیزمان  ایران و مردم خونگرم این سرزمین ؛ بررسی جدیدترین نقشه های هواشناسی نشان می دهد آرامش جوی که چندروزیست در کشور حکمفرما شده است با ورود سامانه جدید بارشی در هم شکسته خواهد شد. به نحوی که طی هفته جاری در اغلب مناطق کشور شانس ریزش های پراکنده بهاری وجود دارد و به هموطنانی که قصد مسافرت نوروزی دارند توصیه می شود با آمادگی و تجهیزات کامل سفر خود را آغاز کنند و احتیاط در جاده ها را در دستور کار خود قرار دهند.

این سیستم بارشی از اوایل وقت روز یکشنبه ۱ فروردین ۹۵ از شمال غرب کشور کشور و غرب سواحل دریای خزر وارد عمل خواهد شد و به تدریج نوار غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

این سامانه به تدریج در روز دوشنبه(۲فرودین) به دوشاخه تقسیم خواهد شد.شاخه شمالی به سواحل مرکزی دریای خزر و دامنه های رشته کوه البرز کشیده خواهد شد و شاخه جنوبی به نواحی غربی و جنوب غربی گسیل می شود.

سه شنبه(۳فرودین) علاوه بر جنوب غرب نواحی جنوبی و بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز درگیر فعالیت سامانه خواهد شد.در این روز در غرب و شمال کشور بارشهای پراکنده بهاری پیش بینی می شود.

چهارشنبه(۴ فروردین) در نوار شمالی و شمال شرق و به صورت پراکنده تر در جنوب شرق بارشها ادامه دارد.

سامانه مذکور پنجشنبه(۵ فرودین) به صورت پراکنده در باند شرقی کشور ماندگار است و به تدریج به کار خود در کشور پایان می دهد.

لازم به ذکر است در نواحی جنوبی بارشها همراه با رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

-وزن و شدت بارشها در دامنه های غربی و جنوبی زاگرس،سواحل مرکزی و غربی خزر، دامنه های البرز و تاحدودی در شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

وزش بادهای غربی که دوسه روزیست باند جنوبی را در بر گرفته است و سبب مواج شدن آبهای جنوبی شده است از فردا یکشنبه(۱ فروردین) فروکش خواهد کرد و شرایط برای ترددهای دریایی مساعد خواهد شد.

لازم به ذکر است سه شنبه (۳فرودین)دریای عمان مواج خواهد بود.

برای مشاهده متئوگرام جوی شهرهای مختلف کشور می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید

متئوگرام جوی کشور

1-5far95

درباره یوسف-جناح