خانه / پیش بینی ها / یوم الله ۲۲ بهمن ۹۳ زیر بارش گسترده برف و باران برگزار می شود

یوم الله ۲۲ بهمن ۹۳ زیر بارش گسترده برف و باران برگزار می شود

 

بروز رسانی : یک شنبه ۱۹ بهمن ۹۳ 

# هواجناح / بررسی اخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی ، حکایت از حرکت امواج ناپایدار بارشی در کشور می باشد.

امواج ناپایداری که از اواخر وقت دیشب از سمت جنوب غرب وارد کشور شد ، در حال حاضر ضمن خروج از غرب و جنوب غرب ، در حال حرکت به سمت شرق کشور می باشد.

لذا امشب در برخی مناطق جنوب غرب و زاگرس و مرکز و شمال و شرق کشور ، در برخی نقاط شاهد افزایش ابر و بارش های پراکنده باران خواهیم بود که در بلندی ها و سردسیرات بارش برف محتمل است.

اما از فردا بتدریج شاخه اصلی سامانه بارشی که مرکز ان همکنون در شرق مدیترانه می باشد ، از سمت غرب به کشور رخنه کرده و باز هم شاهد اغاز بارش و این بار شدیدتر و از گسترده تر از قبل در بیشتر مناطق خواهیم بود.

این سامانه بارشی تا اواسط هفته اینده نیز در کشور فعال خواهد بود.

.

.

.

اما از مدت ها قبل و از اوایل پاییز ۹۳ بنده حقیر بر وقوع بارش های گسترده برف و باران در روز ۲۲ بهمن ۹۳ اشاره کرده بودم که خوشبختانه این پیش بینی در شرف تحقق است و می بینید که در روز چهارشنبه مصادف با ۲۲ بهمن در کل نوار غربی و شمالی کشور شاهد بارش گسترده برف و باران خواهیم بود.

بنابراین استان به استان پیش بینی می کنیم:

دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۳ : در استان های خراسان جنوبی و کرمان و یزد و خراسان رضوی به سبب فعالیت موج کهنه شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.همچنین با اغاز فعالیت موج اصلی ، در کردستان و کرمانشاه و ایلام و شمال خوزستان ، رشد ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.همچنین به سبب تشدید بادهای گرم جنوبی در کل نوار غربی کشور ، امکان بروز خسارت به تاسیسات شهری و بناهای سست و شبکه انتقال نیرو محتمل است.خلیج فارس در این روز مواج است.

سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۳ : در بیشتر استان های نوار غربی شاهد رشد ابر و بارش باران خواهیم بود که در ارتفاعات و بلندی ها بارش برف پیش بینی می شود.در این روز به سبب تشدید بارش در برخی نقاط زاگرس و البرز مرکزی ، امکان اختلال در امد و شد وسائط نقلیه وجود دارد.در این روز هم در نوار غربی شدت بادهای گرم جنوبی به اوج خود می رسد و احتمال خسارت به تاسیسات شهری محتمل است.خلیج فارس در این روز به شدت طوفانی می باشد.

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۳ : همانگونه که اینجانب از اوایل پاییز ۹۳ نیز اشاره کرده بودم ، در این روز در کل استان های نوار غربی و شمال و مرکز و شمال شرق کشور شرایط برای وقوع بارش گسترده برف و باران فراهم می باشد.شدت بارش در برخی مناطق کردستان و اذربایجان غربی و کرمانشاه و همدان و لرستان و چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی و از جمله در تهران پیش بینی می شود که به سبب بارش گسترده برف و باران ابتدا اختلال در راهپیمایی بزرگ یوم الله ۲۲ بهمن و سپس اختلال در تردد جادها پیش بینی می گردد.در این روز نیز در نوار غربی وزش باد شدید دارم و خلیج فارس همچنان مواج است.

پنج شنبه ۲۳ بهمن ۹۳ : در این روز در کل نوار غربی و مرکز و شمال و شمال شرق و سواحل خزر و رشته کوه البرز ، بارش برف و باران پیش بینی می شود.شدت بارش در استان های حاشیه زاگرس مرکزی بارز تر است و می تواند مسبب بروز خساراتی شود.همچنین در این روز از سمت شمال غرب شاهد اغاز کاهش و افت محسوس دما خواهیم بود.خلیج فارس نیز همچنان مواج است.

جمعه ۲۴ بهمن ۹۳ : در این روز از سمت غرب و جنوب غرب از تراکم و ضخامت ابرها کاسته شده و بارش ها قطع می شود اما همچنان در شمال غرب و سواحل جنوبی خزر و دامنه های البرز و شمال شرق و شرق و کهکیلویه و بویراحمد و فارس و بوشهر بارش ها با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.در این روز با تشدید بادهای با مولفه شمال غربی ف خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

در ادامه نیز پیش بینی می شود بتدریج در اغازین روزهای هفته اینده دامنه بارش ها تا حدی به جنوب کشور و مناطق شرقی نیز برسد و در این مناطق نیز بارش های پراکنده ای خواهیم داشت.

طی روزهای پایانی هفته جاری و اوایل هفته اتی ، شاهد کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

پیش بین مسئول : شهاب ولی زاده آقجه

Untitled

مقادیر تجمعی بارش ۱۰ روز آینده کشور از دید مدل GFS با وضوح و دقت بالا

 

درباره شهاب ولی زاده

نام و نام خانوادگی: شهاب ولی زاده اقجه متولد : 1372/08/25 زادگاه : شهرستان ملکان اذربایجان شرقی محل سکونت فعلی: شهرستان بوشهر تحصیلات: لیسانس هواشناسی