خانه / پیش بینی ها / با نفوذ سامانه فعال بارشی به کشور/توقع بارشهای قابل توجه در غرب کشور

با نفوذ سامانه فعال بارشی به کشور/توقع بارشهای قابل توجه در غرب کشور

#بروزرسانی دوشنبه ۴آبان۹۴ ساعت ۰۰:۱۵

#هواجناح: بررسی جدیدترین الگوهای هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بسیار فعال بارشی به غرب کشور است که تا یک هفته آینده سبب بارشهای بسیارخوبی در بخشهای غربی-شمالی کشور خواهد شد.

این سامانه بارشزا اواخر وقت دوشنبه(۴آبان)از سمت شمال غرب کشور وارد عمل می شود و تا اوایل هفته آینده در کشور فعال خواهد بود و با توجه به زمان زیاد ماندگاری در کشور عملکرد قابل توجهی را از خود بر جای می گذارد.

اوج فعالیت سامانه که با حرکت شرق سوی ناوه عمیق و تغذیه رطوبتی عالی از دریاهای منطقه و نفوذ هوای سرد از عرض های شمالی همراه است در بخش هایی از غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر واقع خواهد شد و خسارت به تاسیسات شهری در برخی نقاط محتمل است.

میزان بارش در برخی استان های غربی می تواند به حد هشدار برسد به طوری که در مدت فعالیت سیستم مذکور میزان بارش در مناطقی از استان های کرمانشاه،ایلام،لرستان،گیلان،غرب مازندران و نیز مناطقی همچون جنوب کردستان و شمال خوزستان و به صورت ضعیفتر زنجان،همدان،مرکزی چشمگیر است و می تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی،اختلال در آمدوشد وسایل نقلیه و سیلابی شدن مسیلها گردد.

براین اساس عملکرد روز به روز فعالیت سیستم مطابق با مدلهای فعلی بدین شکل خواهد بود:

—- ادامه پیش بینی و نقشه را در ادامه مطلب مشاهده نمایید—-

#اواخر وقت دوشنبه(۴آبان۹۴):نفوذ سامانه به شمال غرب کشور

-سه شنبه(۵آبان۹۴):ادامه فعالیت سامانه در شمال غرب و گسترش به غرب و سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات غربی رشته کوه البرز

-چهارشنبه(۶آبان۹۴):کل نوارغربی کشور از شمال غرب تا جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر درگیرفعالیت سیستم/میزان بارش در بخشهایی از غرب کشور بارز است

-پنجشنبه(۷آبان۹۴):در این روز نیز فعالیت چشمگیر بارشی سامانه در نیمه غربی کشور ادامه می یابد/هسته های بارشی سنگین برخی مناطق غربی را در برمیگیرد

-جمعه(۸آبان۹۴):سیستم همچنان در بخشهای وسیعی از غرب و شمال کشور فعالیت دارد و از اواخر وقت به تدریج از سمت غرب و شمال غرب از شدت ناپایداریها کاسته می شود.

پس از این روز ناپایداریها در بقیه مناطق کشور ادامه می یابد اما به دلیل فاصله زمانی در پیش بینی های بعدی به نحوه عملکرد آن اشاره خواهد شد.

طی این مدت در جنوب و جنوب شرق کشور جو عمدتا پایداری حاکم است و تنها افزایش ابر پدیده قابل توجه است.هرچند روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال ناپایداریهای محلی دور از انتظار نیست.

3-10aban94-prec

درباره یوسف-جناح