خانه / پیش بینی ها / بارش های سنگین بهاره کشور را فرا می گیرد

بارش های سنگین بهاره کشور را فرا می گیرد

بروز رسانی : ۲۳ اسفند ۹۳

بررسی اخرین اطلاعات و داده های هواشناسی حکایت از عبور متناوب امواج ناپایدار بارشی طی روزهای اینده از بخش های مختلف کشور می باشد.

فردا و دوشنبه در برخی مناطق غربی و شمالی کشور ، افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.دوشنبه به دلیل ریزش هوای سرد به سواحل جنوبی دریای کاسپین بارش ها در این منطقه تشدید می شود.

از ظهر سه شنبه نیز امواج ناپایدار بارشی دیگری از سمت جنوب و خلیج فارس به کشور رخنه می کند که به دنبال ان و به تناوب تا اوایل هته اینده نیز در بیشتر مناطق غربی و جنوبی کشور ، ضمن افزایش ابر ، بارش رگباری باران و رعدوبرق و ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

.

.

.

به دلیل استقرار هسته و مرکز پر ارتفاع جنب حاره بر روی دریای عرب ، پیش بینی می شود حجم عظیمی از رطوبت و بخار اب از سوی این دریا و همچنین دریای سرخ و دریاهای اطراف به جنوب کشور پمپاژ گردد که از ره اورد ان می توان به وقوع بارش هایی از جنس استوا و سیل اسا در برخی استان ها اشاره کرد.

لذا در صورت اعتماد به برون های صادر شده امروز از سوی نقشه های چهارگانه جهانی ، تمرکز و شدت ریزش ها تا ۱۰ روز اینده بر روی استان های بوشهر و فارس و چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان و ایلام و لرستان و کرمانشاه و همدان واقع خواهد شد.

از همین روی از سه شنبه تا اوایل هفته اینده به سبب وقوع بارش های ما فوق تصور و از جنس بهاری که عمدتا توام با توربلانس بالا و وقوع تندر استرم می باشد ، امکان بروز خسارات شدید به زیر بناها در استان های فوق وجود دارد .ابگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها نیز از سایر تبعات فعالیت این سیستم انتزاجی در غرب و جنوب کشور می باشد.

با توجه به استقرار کم فشار در سطح زمین و عدم ریزش هوای سرد و همراهی جریانات گرم و مرطوب جنوبی با سیستم فوق ، عمده ریزش ها به صورت باران و رعدوبرق و تگرگ رخ خواهد داد.

 پیش بین: شهاب ولی زاده _ کارشناس اب و هواشناسی

انیمیشن مجموع بارش سه ساعته بر حسب اینچ + ضخامت لایه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ هکتوپاسکال + فشار سطح دریای سه شنبه و چهارشنبه ۲۶ و ۲۷ اسفند ۹۳

Untitled

 

 

 

درباره شهاب ولی زاده

نام و نام خانوادگی: شهاب ولی زاده اقجه متولد : 1372/08/25 زادگاه : شهرستان ملکان اذربایجان شرقی محل سکونت فعلی: شهرستان بوشهر تحصیلات: لیسانس هواشناسی