خانه / پیش بینی ها / بارش شدید رحمت الهی در راه شرق و جنوب شرق نشینان تشنه لب

بارش شدید رحمت الهی در راه شرق و جنوب شرق نشینان تشنه لب

#هواجناح : امروز با عبور موجی ضعیف از برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور ، ضمن رشد ابر ، بارش هایی هر چند پراکنده و مقطعی روی می دهد.

همچنین از عصر فردا یک شنبه مجدد امواج ضعیف دیگری از سمت خلیج نیلگون فارس وارد استان بوشهر شده و سپس راهی مناطق بیشتری از جنوب کشور مانند فارس و هرمزگان خواهد شد.

در این مناطق نیز گاهی بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

پیش بینی می شود از یک شنبه شب لغایت روز پنج شنبه هفته جاری به تناوب شاهد عبور امواج بارشی قدرتمند از نوار شرقی کشور و جنوب شرق باشیم.

بر خلاف ادوار گذشته که اکثرا سامانه های بارشی با رسیدن به شرق کشور تضعیف می شدند ، خوشبختانه این بار با ریزش هوای سرد عرض های بالا و از طرقی با موقعیت مناسبی که همینک پر ارتفاع جنب حاره به خود میگرد و با انتقال هوایی گرم و مملو از رطوبت به عرض های جغرافیایی پایین تر به نوار شرقی کشور به اذن الله بایستی منتظر وقوع بارش های نسبتا بارز و قابل ملاحظه در این مناطق باشیم که می تواند بخشی از کمبود بارندگی های اخیر این منطقه را نه جبران بلکه ترمیم کند.

طی روزهای دوشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری به تناوب در کل نیمه شرقی و جنوب و جنوب شرق کشور شامل استان های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و یزد و کرمان و هرمزگان و بخش هایی از شرق استان فارس رشد ابرهای تندری و وقوع بارش باران و گاهی رعدوبرق و در نقاط مستعد ریزش تگرگ را پیش بینی می کنیم.

از لحاظ شدت بارندگی ها با توجه به همرفتی بودن بارش ها و به دلیل حاکمیت جریانات گرم جنوبی و بهاره ، با قاطعیت نمی توان به منطقه خاصی اشاره کرد اما با اعتماد به الگو های کنونی در بیشتر مناطق استان هایی که در بالا ذکر کردیم ، بارش ها بصورت نقطه ای و در یک بازه زمانی خاصی ممکن است از شدت بالایی برخوردار باشد که می تواند آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی منجر شود.

با این حال پیش بینی می کنیم در برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان از جمله در جنوب این استان بارندگی ها بسیار شدید و دم اسبی و پر پشت و شرایط همرفتی شدید رخ دهد که با ریزش تگرگ هم همراه خواهد بود.

لذا توصیه می کنیم که مدیریت بحران و دستگاه های مربوطه استان سیستان و بلوچستان به منظور به حداقل رسیدن میزان خسارات احتمالی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

خلیج فارس هم اواسط هفته جاری مواج پیش بینی می شود.

Untitled

^

^

بارش تجمعی ۱۰ روز آینده بر حسب اینچ از منظر مدل ECMWF  با دقت عالی 

درباره شهاب ولی زاده

نام و نام خانوادگی: شهاب ولی زاده اقجه متولد : 1372/08/25 زادگاه : شهرستان ملکان اذربایجان شرقی محل سکونت فعلی: شهرستان بوشهر تحصیلات: لیسانس هواشناسی