خانه / پیش بینی ها / اطلاعیه شماره ۸۰ سازمان هواشناسی شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۱۴

اطلاعیه شماره ۸۰ سازمان هواشناسی شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۱۴

براساس داده ها و الگوهای پیش یابی هواشناسی از اواخرامروز سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب وغرب به کشور وارد شده و روز یکشنبه گستره مناطق بارندگی شمال غرب ، دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی، برخی مناطق جنوب، نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر را فرا می گیرد، که بارش در شمال غرب و غرب ومناطق کوهستانی جنوب غرب شکل برف پیش بینی می شود. روز دوشنبه با نفوذ توده هوای سرد در نیمه غربی کشور ابرناکی کاهش و بارش قطع می شود و بارش ها در دامنه های شرقی البرز، استانهای ساحلی دریای خزر، شمال شرق و بطور پراکنده در برخی مناطق شرق وجنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت. روز سه شنبه با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود. روزهای یک شنبه ودوشنبه در برخی مناطق شرق وجنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و در سه روز آینده خلیج فارس و روز دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

براین اساس شرایط جوی به شرح زیر پیش بینی می شود:……


یک شنبه ۹۴/۰۹/۱۵ : بارش برف دراستان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، اردبیل و وبارش برف وباران دراستانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهار محال وبختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال فارس، همدان،گیلان، مازندران ،غرب اصفهان، مرکزی و بتدریج قم، قزوین، البرز و تهران و  بارش باران گاهی با رگبار ورعد وبرق در بوشهر و جنوب خوزستان  
 دوشنبه ۹۴/۰۹/۱۶ :  بارش باران و برف دراستانهای سمنان، خراسان رضوی ، خراسان شمالی، خراسان جنوبی ، مازندران، گلستان، وشمال اصفهان و رگبار ورعد وبرق  ووزش باد شدید در استان هرمزگان، جنوب کرمان.

بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم به منظور کاهش پیامدهای  ناخوشایند بعمل آید و  هموطنان گرامی برای تردد در مناطق شمال غرب، غرب، گذرگاههای البرز و زاگرس تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند. همچنین در این مدت  شناورهای کوچک و قایقهای صیادی از تردد در خلیج فارس خودداری کنند. 

درباره یوسف-جناح