خانه / پیش بینی ها / اطلاعیه شماره ۷۹ سازمان هواشناسی-یکشنبه مورخ ۹۴/۰۹/۰۸

اطلاعیه شماره ۷۹ سازمان هواشناسی-یکشنبه مورخ ۹۴/۰۹/۰۸

۱. بررسی آخرین داده ها والگوهای پیش یابی هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در مناطق مرکزی طی روز های یکشنبه، دوشنبه و اوایل روز سه شنبه می باشد که پیامد آن تداوم آلودگی هوا و پایین بودن کیفیت آن درشهرهای صنعتی وپرجمعیت مانند تهران، کرج، اصفهان، اراک و قزوین می باشد.
۲. از بعداز ظهر روز سه شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و درمناطق کوهستانی بارش برف دراستانهای واقع در غرب، جنوب غرب در برخی نقاط شمال غرب کشور آغاز می شود که از اواخر روز سه شنبه استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز را فرا می گیرد. از پنج شنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ هوای سرد در استانهای ساحلی دریای خزر بر شدت بارش افزوده شده که تا جمعه ادامه می یابد و در غالب استانهای کشور با کاهش قابل توجه دما همراه خواهد بود. 

براین اساس، شرایط جوی به شرح زیر پیش بینی می شود: ….


سه شنبه ۹۴/۰۹/۱۰ :  بارش باران و برف دراستانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان و بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی و بتدریج قم، قزوین، البرز و تهران. شدت بارش در استانهای ایلام، لرستان و کرمانشاه است.
 چهارشنبه ۹۴/۰۹/۱۱ : بارش باران و در ارتفاعات بارش برف دراستانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران. شدت بارش در استانهای ایلام، خوزستان، لرستان و کرمانشاه است.
پنج شنبه ۹۴/۰۹/۱۲ و جمعه ۹۴/۰۹/۱۳: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.
۳. شایان توجه است که با استقرار سامانه بارش زا از دوشنبه بر روی کشور عراق ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت از اواخر دوشنبه و اوایل روز سه شنبه پیش بینی می شود، همچنین کاهش نسبی دما روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و کاهش محسوس دما در روزهای جمعه و شنبه رخ خواهد داد.

درباره یوسف-جناح