خانه / پیش بینی ها / اخطاریه شماره ۵۳ سازمان هواشناسی سه شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۸

اخطاریه شماره ۵۳ سازمان هواشناسی سه شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۸

پیرو اطلاعیه شماره ۸۷ دوشنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۷، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه غلیظ به شرح زیر پیش بینی می شود:


چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۹: بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای بوشهر، خوزستان، جنوب ایلام، جنوب لرستان که با احتمال زیاد آبگرفتگی معابر عمومی  و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها می باشد و بارش برف در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، شمال ایلام،  شمال لرستان، کردستان، کرمانشاه و با شدت کمتر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، تهران و البرزکه در این مناطق اختلال تردد در جاده کوهستانی به سبب بارش برف و کولاک برف یا مه غلیظ پیش بینی می شود.
پنج شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۰: تا اوایل روز بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در بوشهر، جنوب فارس؛ از بعدازظهر بارش برف و اختلال در جاده کوهستانی منتهی به استانهای آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی.
از اینرو توصیه می شود، ضمن انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی موارد زیر در نظر گرفته شود:
۱. برای سفر در مناطق با بارش برف به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و پوشاک گرم.
۲. خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها در مناطق با احتمال سیل.    

 

اطلاعیه شماره ۸۷ دوشنبه مورخ ۹۴/۱۰/۰۷

با توجه به ورود سامانه بارشی از اواخر سه شنبه از جنوب غرب و غرب؛ وضع هوای کشور طی روزهای آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:
چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۹: از اوایل روز بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف در کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان و بتدریج در خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی و از بعد از ظهر در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، دامنه های البرز در قزوین، البرز و تهران و از اواخر چهارشنبه در شمال غرب فارس و شمال بوشهر. در این روز بارش در ایلام و خوزستان با وزش باد به نسبت شدید نیز همراه خواهد بود.
پنج شنبه ۱۳۹۴//۱۰/۱۰: تا قبل از ظهر بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در بوشهر و  بارش باران و برف گاهی با رعد و برق و وزش باد در فارس.
با توجه به پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی و انتظار اختلال در تردد جاده ای توصیه می شود تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

درباره یوسف-جناح