خانه / پیش بینی ها / اخطاریه شماره ۵۰سازمان هواشناسی شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۲۱

اخطاریه شماره ۵۰سازمان هواشناسی شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۲۱

پیرو اطلاعیه شماره ۸۲ جمعه مورخ ۹۴/۹/۲۰ ، سامانه ای بارشی پیش رو به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در روز دوشنبه در جنوب غرب کشور موجب بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در غرب کشور و استانهای واقع در دامنه های مرکزی زاگرس سبب بارش برف و باران و در شمال غرب کشور بارش برف خواهد شد. از این رو در شمال غرب ، غرب و دامنه های مرکزی زاگرس، به سبب بارش برف، لغزندگی جاده بویژه در مناطق کوهستانی و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید و کولاک برف پیش بینی میشود.

بنا براین وضع هوای نیمه غربی کشور در روز دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:…..


۱- هوای استانهای آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،،همدان، کردستان،زنجان، قزوین، غرب اصفهان و چهارمحال بختیاری ابری همراه با بارش برف، برخی نقاط مه آلود یا وزش باد و کولاک برف.
۲- هوای استانهای کرمانشاه،ایلام، لرستان،کهگیلویه و بویراحمد و به تدریج استان مرکزی ابری همراه با بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی گاهی وزش باد و کولاک برف. در جنوب لرستان و استان ایلام به سبب بارش رگباری باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.
۳-هوای استانهای خوزستان، بوشهر،غرب فارس همراه با رگبار باران،گاهی رعدوبرق که بارش در ارتفاعات غرب فارس به تدریج به صورت برف و در استان خوزستان گاهی با وزش باد شدید خواهد بود .

از این رو با توجه به پیش بینی بارش برف و کولاک بویژه در مناطق کوهستانی مناطق ذکر شده، توصیه می شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی بعمل آید و در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای تردد در این مناطق همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی ضروری است.

 

اطلاعیه شماره ۸۲جمعه مورخ ۹۴/۰۹/۲۰

بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی یک سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه به مرزهای غربی کشور نزدیک می شود و  بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف آغاز می شود. در روز دوشنبه بارش اکثر مناطق نیمه غربی کشور را در بر می گیرد. شدت بارندگی در استانهای غرب، جنوب غرب و دامنه های غربی زاگرس می باشد. از شدت بارش این سامانه در روز سه شنبه کاسته می شود. بارش پراکنده در شمال، مرکز، جنوب و شرق کشور رخ خواهد داد. بر این اساس وضعیت هوای استان های نیمه غربی کشور برای روزهای یکشنبه و دوشنبه به شرح زیر اعلام می گردد.
روز یکشنبه مورخ ۹۴/۰۹/۲۲ : از اواخر وقت در جنوب استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام بارش باران و برف پیش بینی می شود.
روز دو شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۲۳ : استانهای خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در استان های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی بارش باران و برف پیش بینی میشود.  از بعدازظهر این روز با شدت کمتر بارش در استان های همدان، مرکزی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، تهران،اصفهان، فارس رخ خواهد داد. 
با توجه به انتظار بارش برف در جاده های کوهستانی استان های یاد شده توصیه می شود ضمن برنامه ریزی زمان سفر اقدامات لازم برای تردد در این مسیرها به عمل آید. 

درباره یوسف-جناح