خانه / پیش بینی ها / اخطاریه شماره ۴۲ سازمان هواشناسی دوشنبه مورخ ۹۴/۰۸/۱۸-هشدار سیل به ۱۳ استان کشور

اخطاریه شماره ۴۲ سازمان هواشناسی دوشنبه مورخ ۹۴/۰۸/۱۸-هشدار سیل به ۱۳ استان کشور

سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و وزش باد شدید در برخی استان‌ها هشدار داد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غرب کشور تحت تاثیر سامانه‌ای است که از غرب و شمال غرب وارد شده است و در دو روز آینده در نیمه غربی و به تدریج از فردا علاوه بر این مناطق، در شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. پیامد آن بارش باران در ارتفاعات بارش برف و پاره‌ای از مناطق مه غلیظ پیش بینی می‌شود.

بخش جنوبی این سامانه امشب از جنوب وارد می‌شود و از سه‌شنبه تا پنجشنبه در جنوب و جنوب شرق کشور موجب شکل گیری فعالیت‌های شدید تندری می‌شود. بنابراین در برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، بخش جنوبی کرمان گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

اختلال در تردد جاده‌ای به سبب بارش برف در ارتفاعات و شرایط مه غلیظ در غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در بخش‌های جنوبی کشور پیش بینی می‌شود.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی خواهد بود.

اخطاریه شماره ۴۲ سازمان هواشناسی دوشنبه مورخ ۹۴/۰۸/۱۸

پیرو اطلاعیه شماره ۷۱ یکشنبه مورخ ۹۴/۰۸/۱۷ ، امروز غرب کشور تحت تاثیر سامانه ای است که از غرب و شمال غرب وارد شده و طی دو روز آینده در نیمه غربی و بتدریج از فردا علاوه بر مناطق فوق در شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. پیامد آن بارش باران در ارتفاعات بارش برف و پاره ای از مناطق مه غلیظ پیش بینی می شود. بخش جنوبی این سامانه امشب از جنوب وارد می شود و از سه شنبه تا پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور موجب شکل گیری فعالیت های شدید تندری می شود. بنابراین در برخی نقاط استانهای بوشهر، فارس، هرمزگان، بخش جنوبی کرمان گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود. بر این اساس اختلال در تردد جاده ای به سبب بارش برف در ارتفاعات و شرایط مه غلیظ در غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در بخشهای جنوبی کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:
دوشنبه ۹۴/۰۸/۱۸: از اواخر وقت امروز بارش باران و درارتفاعات بارش برف و اختلال در تردد جاده ای در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ارتفاعات البرز و درا ستان لرستان با رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن مسیلها.
سه شنبه ۹۴/۰۸/۱۹: بارش باران و درارتفاعات بارش برف و اختلال در تردد جاده ای در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، غرب کرمانشاه، زنجان، لرستان و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین و البرز.
 بارش شدید و رگباری باران  و رعدوبرق و وزش باد در فارس، بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی کرمان و هرمزگان که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.
چهارشنبه ۹۴/۰۸/۲۰:  بارش شدید و رگباری باران  و رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب بوشهر که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.
شایان ذکر است که روزهای سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی خواهد بود.

درباره یوسف-جناح